divendres, 10 de juny del 2022

El meu primer llibre !!!


Avui fa justament un any, amb la Cèlia i el nostre cinquè tresoret d'acollida, vam anar a Torelló. Ens hi havia citat la Montse Ayats, llavors directora d'Eumo Editorial, anteriorment presidenta de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana i, en l'actualitat, coordinadora del Pla nacional del Llibre i la Lectura. "Jordi, vull proposar-te que escriguis un llibre". No em va voler avançar de què. Jo m'imaginava que, pels meus anys a la política i a l'ajuntament, em proposaria algun llibre sobre municipalisme, gestió pública, l'esquerra de l'esquerra o algun tema similar per la meva militància de dècades i els meus 28 anys de regidor i alcalde. He de confessar que m'hauria fet molta mandra i li hauria dit "ja m'ho pensaré"... per acabar dient que em fa molta mandra…

Però no. La Montse ens va sorprendre amb la seva proposta: “vull que escriguis sobre les famílies”. Vam quedar de pasta de boniato. "Què fa un ex-alcalde parlant de les famílies???", li vaig preguntar. La proposta em va sorprendre, però em va enganxar des del primer moment: gens de mandra!!! "I per què jo, Montse?”. I em va explicar que sabia que érem família d'acollida, m'havia vist en una Marató de TV3 amb el meu fill, havia seguit la meva feina d'alcalde en el camp social, havia vist com escrivia al meu blog... i intuïa que podia escriure el llibre que ella tenia al cap: "vull un llibre que presenti amb normalitat i amb respecte i que posi en valor la diversitat de famílies que hi ha en la Catalunya d'avui. T'hi veus amb cor?"

Tant com em va sorprendre, la proposta de la Montse Ayats em va enganxar des del primer moment. Mai no he escrit un llibre i mai no hi havia pensat, però el propòsit del llibre em va semblar fascinant... i necessari. Em va demanar una primera proposta de continguts i un capítol complet, per valorar l'estil d'escriptura. Ho vaig enviar en el calendari acordat, l'equip d'Eumo Editorial ho va validar, vam acordar el calendari i els temes jurídics corresponents... i el 30 de maig vaig presentar un text complet.

Ara estem en el procés de correcció i revisió inicialment de textos i després de galerades, amb la intenció que el llibre estigui a les llibreries a mitjans d'octubre. He estat informat de les activitats de promoció que hauré de fer... i hem acordat que la primera presentació pública del meu primer llibre serà... quina sorpresa... a Sant Feliu!!!

He de confessar que estic com un nen amb sabates noves! Ja tenia fills, ja havia plantat arbres... però encara no havia escrit cap llibre...! I escriure AQUEST llibre m'ha agradat, m'ha omplert, m'ho he passat molt bé i m'ha permès conèixer en primera persona tot el que passa entre una idea al cap i un llibre a les mans. Vagi com vagi el llibre a les llibreries, jo ja em considero enormement pagat pel sol fet que la Montse Ayats pensés en mi per a la seva idea i per  (crec!) haver sabut convertir la seva idea en un llibre que, quan el tingueu a les mans, us agradi tant llegir-lo com a mi escriure'l.